27 Aralık 2012 Perşembe

Parmak Yiyecekler- Balkabaklı Kek ve Muzlu Kurabiye


Tarifler devam ediyor, kek ve kurabiye, çocuklar tabi ki tatlıyı çok seviyor, işlenmiş şekerden uzak tutabilmek için, pekmez ve kuru meyvelerle tatlandırıyorum kekleri, kurabiyeleri...

Balkabaklı Kek
Piştikten hemen sonra pek beğenmesem de bekleyince guzelleşen, içi yumuşacık nefis birşey oldu, Demir de begendi.
Malzemeler
2 yumurta
1,5 su bardagi kadar un
1 su bardağı haşlanmış ve ezilmiş bal kabağı ( ben biraz pekmezle karıştırıp beklettim ezdikten sonra)
1/2 çay bardağı pekmez
1/2çay bardağı zeytinyağ
Kuru üzüm
Dövülmüş ceviz ve fındık
Tarçın
Keçiboynuzu tozu
1 çay kaşığ karbonat
Önce yağ ve yumurtaları cırptım, üzerine balkabağını, sonra pekmezi ilave edip çırptım. Sn olarak da un, karbonat ve diğer malzemeleri ekleyip önceden ısttığım fırında, 180c 39 dakika pişirdim. Afiyet olsun.

Anti-Alerjik Muzlu Bebek Kurabiyesi
Bebe biskuvisinden farkli birseyler denemek isteyenler icin geliyor bu tarif, orjinali www.hafifmutfak.com da, ama ben biraz revize ettim...en guzel tarafi sutsuz ve yumurtasiz oldugundan alerjik bebelere ve onlarin diyet yapan annelerine cok uygun olmasi...
Malzemeler
Tam bugday unu-2 su bardagi
Pekmez- 1/2 su bardagi
Zeytinyagi- 1/2 su bardagindan biraz az
Karbonat- 1 cay kasigi
Muz- 1 adet
Bolca ruşeym
Un ve karbonati harmanliyoruz, uzerine yagi ve pekmezi ve son olarak da catalla ezdigimiz muzu da ilave edip, yumusak kivamli bir hamur elde edene dek karistiriyoruz, gerekirse bir parca un daha eklenebilir. Yagli kagida hamuru yuvarlak yuvarlak koyup, onceden isittigimiz 180C firinda 10-12 dakika kadar pisiriyoruz.
Tabi Demir alerjik oldugundan ben cok fazla cesitlendiremedim tarifi, ama ceviz, findik vs de eklenebilir.
Ben bayildim tadina, kesinlikle buyukler icin de cay saatinde tuketilebilecek hafif bir kurabiye.
Demir de ufak parcalara ayira ayira yedi kurabiyesini, sanirim sevdi:) afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder