25 Şubat 2012 Cumartesi

Uyku

Hemen hemen her anne bebek blogunda uyku, uyku egitimi, konulu yazi vardir. Ee ben eksik kalir miyim, tabi ki hayir. İste size, hamileyken uzerinde cok da kafa yormadigim, daha dogrusu bu kadar buyuk bir mevzu olacagimi tahmin etmedigim bir konu daha... Tabi ki okumustum belli basli yazilari, bloglari, ferber, tracy hogg vs az cok fikrim vardi ama basina gelince bu uyku sorunsali okuduklarim falan hikaye. Bizim oglusun uykusu hayatimizin resmen odak noktasi, o uyursa ben uykusuz da olsam dinleniyorum resmen... O uydugunda, evde olaganustu hal oluyor, psikopat gibi telefonlar sessizde, tum kapilar kapali, parmak ucunda yurunuyor, ayiptir soylemesi sifon cekmeye korkar olduk. Simdi herkesin aaa siz sessizlige alistirmissiniz dedigini duyar gibiyim. Ee valla sekerim, sizin bebek de boyle saatlerce uyumayan bir bebekse, ister istemez uyudugu an herseyi durduruyorsunuz. Taa ki gaz sancisiyla uyanana dek...sonra artik, kucakta pispis mi olur, aspirator yaninda yurumek mi olur, emzirmek mi olur tekrar uyutma girisimleri. Bizim son durumumuz uyku ile ilgili olarak, gunduzleri kisa kisa 3-4 uyku, ana kucaginda, bugun itibariyle dun aldigimiz mamaroo da (kendi kendine anne baba hareketleriyle sallanan bebek uyku koltugu diye geciyor), bebegime turkuler cdsi ve uyku arkadasi esliginde... Geceleri ise, banyo, masaj, pijamalar ve emerek uykuya gecis, artik ne kadar surelik bir uyku olur Allah biliyor onu. Gecede en iyi ihtimalle, 3-4kez emmek icin kalkis, cogunluk, ilave olarak 1-2 kez daha gaz sancisiyla uyanis, sicak masajla gaz cikartma... Simdi, uyku egitimi olayini bilen annelerin vah vah dedigini biliyorum, cunku bebegim prop olayini abartmis durumda, gunduzleri sallanma, gece ise emerek uykuya gecis sebebiyle. Ben de isterdim, bebem yatagina koydum mu uyusun, kesintisiz sabaha kadar ama en bastan olmadi iste, kolik, gaz derken kucakta uyuma, sallanma, emerek uyuma kendiliginden geldi, vazgecilmezdi o anki sartlarda, ki hala oyle gaz bitmediginden. Dolayisiyla uyku egitimi mevzusu simdilik birkac adim uzakta bize, su gaz, reflu bi gitsin bitsin, kendi yatagina gecsin Demir pasa, insallah annesi ve babasi kendini hazir hissedecek ve baslayacak uyku egitimine, zira ben su an psikolojik olarak hazir degilim henuz, hala uyusun da nasil uyursa uyusun modundayim. Gelismelerden haberdar edecegim, bol uykulu gunler ve geceler hepimizin olsun...

2 yorum:

  1. inşallah çabucak atlatır gaz problemini bebeğiniz..

    YanıtlaSil
  2. uyku eğitimi elbetteki çok ömenli ama her çocukta aynı etkileri göstermiyor.benim kızım 9 aylık, her dönem başka bir şeekilde uyumaktan mutlu oluyor. illa ferber hogg olsun diye onu da kendimi de üzmüyorum artık. biraz akışına bırakmak lazım galiba..

    www.cangama.com

    YanıtlaSil